Dobry sen na zdrowie

Dobry sen na zdrowie

Im bardziej nasz sen jest „zdrowy”, tym bardziej nasz organizm funkcjonuje poprawnie. Bez snu nie możemy żyć, a wszelkie jego zaburzenia negatywnie odbijają się na stanie zdrowia. Tak więc powinniśmy wyrobić w sobie pewne nawyki, które pozwolą nam na spokojny i zdrowy sen. Przede wszystkim musimy wiedzieć, ile godzin snu potrzebujemy. W przypadku noworodków jest to aż 18 godzin w ciągu dnia. Roczne dziecko śpi 14 godzin. Natomiast dorosły człowiek potrzebuje do wyspania się około 7 godzin. Miejsce w którym śpimy, powinno kojarzyć nam się z odpoczynkiem, być przytulne i zaciemnione. Jeśli do pokoju tego dostaje się źródło światła w trakcie nocy, możemy zastanowić się nad kupnem specjalnych opasek na oczy. Rytm spania powinien być stały. Oznacza to, że codziennie powinniśmy kłaść się spać o tej samej godzinie oraz wstawać również o tej samej porze. Tylko dzięki temu nasz sen będzie zdrowy. Dzięki stałym porom snu, staje się on o wiele spokojniejszy, a także ułatwia nam to zasypianie. Jeśli mamy problemy z zaśnięciem, nie powinniśmy się zmuszać do snu. To znaczy, że lepiej zrezygnować z położenia się do łóżka i czekania na sen. Powinniśmy kłaść się dopiero w momencie, kiedy czujemy senność. Przed pójściem do łóżka warto jest przewietrzyć pokój, jednak należy dopilnować, aby nie wyziębił się on zbyt mocno. Dla poprawy snu możemy również wypić szklankę wody i zrezygnować z obfitej kolacji.